Na on-line reklamu tedy reagujeme spontánně bez hlubšího zamyšlení a často se tedy nerozhodujeme racionálně. Neracionální chování nám není přirozené, proto se do jisté míry stáváme vůči on-line reklamě imunní. V poslední době stále více z nás očekává podporu online marketingu tzv. „marketingem staré školy“, dnes také nazývaným off-line marketingem nebo jednoduše obchodními způsoby z dob před internetem.
V dobách „před Kristem“ i před internetem byli nositeli marketingu lidé, tzv. „obchodníci“. Ty většinou na lokálních trzích nabízeli své služby či produkty. V dnešní době si mnoho firem uvědomuje, že on-line marketing je potřeba kombinovat se zkušeným týmem obchodníků, kteří v dané lokalitě dodají marketingu patřičnou nákupní chuť. Já osobně se obchodem zabývám už 15 let a musím konstatovat, že opravdových obchodníků už je mezi námi jak šafránu. Proto se v poslední době při své práci ve firmách stále více věnuji získávání (náboru) a výchově (koučingu) obchodníků i celých obchodních týmů. Vlastní praxí jsem si vytvořil ověřené metodiky, které však nesnesou povrchní přístup. Je to tvrdá „mravenčí“ práce, ale přináší neskutečné obchodní výsledky. Mít dneska vlastní tým obchodníků, kteří umějí kombinovat „starou školu“ s moderním osobním marketingem na sociálních sítích je prostě výhra. O konkurenční výhodě už vůbec nemluvím, protože takové týmy téměř nikdo v ČR nemá.